Sidor

Arkiv

torsdag 31 december 2015

stillsam årsresumé

Här kommer en relativt fåordig årsresumé för året 2015. Jag är glad att det snart är över. Det känns skönt. 

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?
Jag började aktivt, och med glädje, lyssna på ett pojkband.

Genomdrev du någon stor förändring?
Ja. Jag flyttade ifrån staden, jobbet och personen som gav mig ångest. Ändå ganska rådigt 
gjort.

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
2 juli. Då satt jag och grät på en parkeringsplats, och någon spelade den här låten med fönstret öppet. Då kändes mitt liv sorgligt och lite episkt.

Vilka länder besökte du?
Sverige? Jag har inte varit i något annat land detta år.

Bästa köpet? 
Det får bli samma svar som förra året: alla tågbiljetter när jag längtat hem. 

Saknar du något under år 2015 som du vill ha år 2016?
Att bo i Stockholm på riktigt och en starkare självkänsla. De kanske går hand i hand?

Vad önskar du att du gjort mer?
Analyserat och gått efter mina slutsatser. Och badat. Det finns alltid plats för mer bad i mitt liv.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Stannat kvar i situationer för att jag var rädd för de okända alternativen. 

Favoritprogram på TV
Hmm... Förlossningsprogram på femman som jag tittade på när jag åt frukost i våras (obs seriös).

Bästa boken du läste i år?
Harlequin-böckerna jag fick av min kurskompis <3 Lökiga sexskildringar ja tack!

Största musikaliska upptäckten?
Att jag till slut börjat köpa Spotify premium. Det har gjort att jag börjat lyssna på mer ny musik.

Vad var din största framgång på jobbet 2015?
Att jag slutade mitt jobb!! Haha. Seriöst, det sög. Får fortfarande ångest när jag tänker på det.

Största misstaget?
Att ha sex till Lana del Rey. Fyfan vad sorgligt allt blev sen.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare. Tror jag gråtit otroligt mycket. Väldigt känslosamt år helt enkelt.

Vad spenderade du mest pengar på?
Tågbiljetter, hyra, mat, utgång.

Något du önskade dig och fick? 
En bra fiollärare och inspirationen och motivationen tillbaka!

Något du önskade dig och inte fick?
Ett lättat hjärta och en eltandborste.

Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Väcktes av härlig sång och min favoritfrukost (som var mannagrynsgröt + rårörda lingon och jordnötssmör). Sen köpte jag underkläder. Mådde oväntat bra, med tanke på att jag gråtit hela veckan innan (tycker verkligen att det är jobbigt att fylla år).

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mer välmående i själen.

Vad fick dig att må bra?
Att vara i Stockholm. Och att lyssna på POJKBANDET (vilka kan de vara????).

Vem saknade du? 
Alla som jag behövt men som inte varit på plats. Såklart. Har behövt många.

Mest stolt över?
Att jag tagit mig tillbaka till musiken med buller och bång! Att jag lyssnade på mig själv och fattade rätt beslut, där mitt i sommaren.

Högsta önskan just nu?
Att jag mår bättre nästa år, och att jag kommer få vara här. I hemstaden. Stockholm.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Gå efter mina principer. Göra undantag om jag kan motivera dem med rimliga anledningar. 

Nu snart är det vårtermin. Det känns otroligt skönt. Vi avslutar med min favoritlåt av Pojkbandet. Vad behöver jag mer när dessa fem ungersvennar övertygar mig om sin eviga kärlek?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar