Sidor

Arkiv

måndag 26 januari 2015

genering, bill clinton och kurslitteratur

Hej. Just nu är allt lite ihopkört med planering, jag blir meddragen att flytta tunga sängar när jag bara skulle hämta blommor och jag funderar över kurslitteratur och annat TRÅKIGT men jag har massa saker jag vill säga och texter jag vill skriva. Inte ikväll bara.

En sak som var kul idag var att jag gjorde min lärare generad när jag började prata om sex på retoriklektionen om försvarstal (sexologin sätter sina spår). Vi tittade på Bill Clintons försvarstal när han skulle förklara att han sagt "I did not have sexual relations with that woman" men sen erkänt sin affär.


"Ja, men det var väl för att han inte definierade det de gjorde som sex? De hade inte omslutande samlag och då räknades det inte eller?" frågade jag då (var ju inte så insatt i den här Bill Clinton-skandalen pga var 4 år gammal när det hände).
"Ja, jo, men så var det" svarade läraren. "Ehh, hur hamnade vi här egentligen?".

Ibland blir det såhär när jag är med. 
Nu ska jag gå på konsert.

PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar