Sidor

Arkiv

fredag 23 januari 2015

livet just nu

Nu har vi bott ihop i det här lilla radhuset i ett par veckor. Det är så mysigt att bo tillsammans med folk man gillar. Det är spontana skrattstunder, att kunna hänga med folk när man ha lust, att bli bjuden på mat, att fira att någon kommer in på sin kurs, gå och äta tillsammans, hjälpa varandra med diverse projekt, gå promenader... Tillsammans är man mindre ensam helt enkelt. Jag trivs. Den 14 februari ska vi ha inflyttningsfest. Då blir det fullt hus!
Tre bilder från de senaste veckorna:


Mandolinen och ukulelen har kommit upp på väggen, så de är lätta att komma åt och spela på. Under dem ligger fiolen och väntar på bättre tider.


Lite svårt att veta åt vilket håll man ska gå till här tycker jag.

Vi har två jättebra saker inom 10 minuters gångavstånd: en jättebra, gömd falafelrestaurang som heter Jenin Grill och ett jättestort Emmaus.

På Emmaus köpte jag bl.a. en kavaj och nya gympadojor, väldigt behövligt eftersom jag slitit sönder alla mina på longboarden.


Övrig uppdatering från mig bakom texterna: 
- Jag trivs väldigt bra på min retorikkurs, så jag har bestämt mig för att jobba mindre, ta studielån och fokusera ordentligt på kursen, inte jobba 50% och plugga 150% som var den ursprungliga planen (host host har jag gått på prestigeskolor innan eller? Något är fel med min världsbild). Det känns väldigt bra, och rätt. Jag gillar att lära mig saker, jag gillar att det får mig att tänka.
- Jag längtar inte hem så mycket som jag gjorde den första veckan, vilket ju beror på att jag trivs så bra.
- Jag längtar tills att folk ska komma hit och hälsa på. 
- Jag har en stor vagel på vänster ögonlock.

Det var allt! Ha en najs fredag <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar