Sidor

Arkiv

onsdag 22 april 2015

muffins och tomatsås

Det jag tycker är skönast med att bo med folk är att oavsett vad man vill göra så finns det någon som vill göra samma sak. Ibland går vi till 4-Frukt och köper grönsaker och bröd, till Jenin Grill och äter falafel, spelar TV-spel eller tittar på L-word. Vi bjuder in till gemensamt häng och kramar varandra när någon varit bortrest. Som en liten familj.

Och ibland sitter vi tysta i varsin soffa. Solen lyser på andra sidan huset men vi sitter i den skuggiga delen och tittar på våra dataskärmar. Eller som ikväll. Vi sitter i var sitt rum på nedervåningen i mörkret och tittar på varsin dålig serie. När vi ses för tandborstning säger vi:
"Jag har ätit tre muffins på en timme".
"Och jag har ätit tomatsås ur en burk".

Och en sån här dag, en sån dag som bara rann ur händerna och som jag helst bara vill somna ifrån, är det väldigt skönt att veta att jag inte var ensam. För i rummet bredvid satt någon och åt tomatsås ur en burk.

Foto: mästerfotograf i huset

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar