Sidor

Arkiv

torsdag 7 maj 2015

den senaste tiden sammanfattad med mobilbilder


Nytt på matfronten:

Vi gjorde veganska sojafärsburgare på Valborg. Komplett med pickles, fejk-ost och ketchup. Vi åt picknick på vardagsrumsgolvet och sen irrade vi runt i slottsskogen i tusen år. Trevlig Valborg!

Sen jag kom på min senaste favoritfrukost mannagrynsgröt med lingonsylt och jordnötssmör har mitt jordnötssmörskonsumerande nått orimliga mängder. Den här burken åt jag upp på, vänta nu, fem dagar. Så nu har jag åkt till ett stort ICA på andra sidan stan och köpt en burk hink på 1,5 liter.

Nytt på vänskapsfronten:

Var och såg min fru som spelade drottning sitt slutprojekt på teaterhögskolan. Tänk, när hon kom in kändes det såhär. Hon är så jävla grym och jag är så stolt. <3

Lurig präst som står bakom ett draperi och tjuvlyssnar på Jeanne d'Arc.

Nytt på blomfronten:





















OBS har redigerat bilderna jättemycket i min nya mobil hihi. Har så mycket fina blommor i trädgården att jag blir tokig. De rosa blommorna hänger på vårt träd som vi inte vet vad det är för träd än. Det är i alla fall jättedrömmigt för det växer murgröna på det. 
Den vita blomman är på en liten jasmineväxt som jag har i kruka i mitt fönster. Köpte den bara för att bladen var så fina, och så fick jag massa doftande blommor på köpet! Så najs. Det luktar väldigt starkt i mitt rum men det är ju trevligt när det doftar jasmine.

Nytt på najsfronten:
Var och såg en föreläsning med Victoria Kawesa. Hon pratade bland annat om den vita blicken, afrofobi, gav exempel på rasistiska upplevelser och blew my mind. Fick nya tankar. Tack Kawesa. <3

Bonusbild:
Ni kanske tycker att jag visar för många vagelbilder, men! Titta på mitt underögonlock! Den gjorde sjukt ont, men sen sov jag bort den.


Tack och hej från mig!

2 kommentarer:

  1. vilma vänsmög7 maj 2015 kl. 11:06

    fint Agge! det ser ut som att du har det bra. jag hoppas det i alla fall! saknar dig. puss

    SvaraRadera
  2. Men din fina VÄNSMÖG! Jag har det ganska bra ja. Kom hit vetja :) :) Saknar dig med <3

    SvaraRadera