Sidor

Arkiv

lördag 25 juli 2015

it's times like these that you just skip town, change your name and never come back around


God morgon! Här sitter jag, månader sen mitt senaste inlägg, en tidig morgon i Stockholm. Klockan är nu halv ca halv sju på morgonen. Jag vaknade ungefär kvart i fem, ett resultat av dygnsvändning och att jag sov ca 12 timmar förra natten, och ca 0 natten innan dess. Nåväl. Saker som hänt i mitt liv:

- Har jobbat mina sista jobbpass på restaurangen jag skaffade jobb på i Göteborg i höstas. Väldigt skönt att veta att jag aldrig kommer jobba där igen. Note to self: jobba inte på ett ställe som inte har kollektivavtal.

- Jag skypeade med min pappa en måndag när jag funderade över framtiden. Jag sa att det värkte i fingrarna för jag längtade efter att spela fiol så mycket, och han sa "ja, du kommer ju aldrig bli av med musiken i ditt liv, hur du än gör". Och jag höll med. Så jag bestämde mig för att tacka ja till platsen jag fått på Bollnäs folkhögskola till höst! Jag ska spela fiol igen, med vad jag hört är en jättebra lärare. Och vara, om inte i Stockholm, så lite närmre i alla fall.

- Jag flyttade tillbaka hem till Stockholm den 6 juli. De första dagarna var jag bara som i ett lyckorus. Så glad att vara tillbaka på mina gator, och göra mina saker. Jag har hängt med och lärt mig nya saker om gamla vänner. Jag har varit ute. Jag som inte varit ute på flera år pga har bott i skogen och känt mig typ.. trött? Obekväm? Hur som helst, jag har, sen jag kom hem till Stockholm, haft ett sug efter att komma ut och se folk, dansa, spana. Så det har jag gjort. Ibland har jag blivit helt trött på alla znubbar som försöker ragga på en genom att retas på ett dåligt sätt, men har allt som allt varit väldigt nöjd med utfallet på mina utgångar. 

Det var väl en snabbrepris på vad som hänt. För att summera: i september förra året flyttade jag till Göteborg. När folk frågade vad jag skulle göra svarade jag "plugga sexologi, bli självständig, testa något annat än musiken". Och efterhand har jag förstått en undermedveten anledning också var för att lägga tid på relationer jag skaffat mig under året på Ingesund. Och det är det som mycket av min tid och energi gick till det senaste året. Till att oroa mig för en person i min närhet, att försöka förstå, få saker att funka. Jag vet inte riktigt hur det blev så, för jag försökte så mycket att få allting att funka och försökte må bra, men så fort något var knasigt med den relationen kändes allt förgäves. Jag kände att jag och mitt känsloliv reducerades till att bara bry mig om andra, och jag kunde i de stunderna inte tänka på något som hade med mig själv att göra. Heterorelationer </3.

Men så bestämde jag mig för att flytta till Bollnäs. Och då föll alla andra beslut på plats på samma gång. Jag avslutade den relation som fått mig att må dåligt. Jag grät en vecka i sträck, men sen var det plötsligt över. 

Jag flyttade till Göteborg för att vara till för och med andra, men flyttar därifrån för att vara med mig själv. Jag känner mig väldigt stark just nu. Jag ångrar inga val jag tagit eller saker jag gjort, men jag är otroligt lättad att jag är här nu.

Woop woop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar